Em ska firas..

Ska alldeles strax bege mig till min kära vän, Em som fyller år idag. Vi ska fira henne med alkoholhaltiga drycker och lite sång. Jag hoppas att kunna ligga lågt rent vokalistiskt, men nåt ska jag nog kunna bidra med, ett Hurra kanske jag kan klämma fram utan att låta som en skadeskjuten kråka.

Jag har sedan förra veckan påtat med hennes födelsedagspresent och eftersom att hon önskat sig en kissekatt så ska hon få just en sån. Ingen som mjauar på riktigt, hon får helt enkelt leva sig in i fantasins magiska värld.

På det här fotot hade jag inte hunnit sätta dit några baktassar och sen hann jag packa ner och slå in mojjen när det var klart, men den har numera baktassar med små tramdynor.

Från halsbandet hänger ett fiskben som jag "virkat", det tog en herrans massa tid kan jag meddela även om det ser simpelt ut. Ståltråd och grejer är så pilligt!




Mojjen bakifrån med piprensare inbakat i svansen så att den går att böja lite som man vill..

Sen tycker min vän om Tulpaner, så min tanke var att virka henne en tulpan som står sig i flera herrans år, men det blev mer likt en o-utslagen ros än något annat. Jag får jobba på tulpan-looken någon annan dag..

 


Nu ska vi ha en supertrevlig kväll och hoppas självklart att alla andra också får en kul kväll!
Kommer att missa Schlagern då jag inte kommer att omges av schlagernördar likt mig själv, så jag får hoppas att ni röstar en extra gång på Alcazar från mig!!


Kommentarer
Postat av: Petra ♥

så himla söt katt!! :)

2010-02-21 @ 15:51:09
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Anonym

så söt katt !

2010-02-24 @ 19:27:09
URL: http://dirtysoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0