Melodifestivalens andra



Om knappt två timmar sätter Sandvikens delfinal igång. Och jag råkar ha en flygande reporter på plats, man måste skicka ut sina små spioner när man själv inte har möjligheten.

Jag har lyssnat på de korta enminuts snuttarna och har redan valt ut mina favoriter och hört efter vad min reporter Kix på plats har meddelat.

Efter att ha hört 30 sekunder av Eric Saades dänga Manboy så kommer den här tvålfagre ynglingen att finnas på varje svensks läppar. Låten sätter sig som en igel på hjärnan och kroppen spritter som aldrig förr. Det ryktas även om att publiken kommer att go nuts under hans framträdande, jag förväntar mig sex i ett par skor!

När Andra generationen och Dogge Doggelito sätter igång med Hippare Hoppare känner jag genast att den här låten kommer att gå hem hos den yngre befolkningen. Men jag känner snarare panik än lättja, den här får bara inte komma längre än till Sandviken.

Anna Maria Espinosa sjunger den sövande balladen Innan alla ljusen brunnit ut. Jag kan nästan sjunga med redan innan hon sjunger orden, jag har liksom hört det här förut. Den är långsam och fastnar inte ens i den tätaste fisknätsstrumpan. Tack och God Natt Anna Maria, det blir ingen fortsatt festival för din del. Enligt källan på plats i Sandviken kan denna låt tyvärr komma vidare och få en andra chans, men vi hoppas inte.

Come and get me now är bidraget som Highlights och MiSt bidrar med. Det här är webjoker-bidraget som faktiskt förvånar med att fastna. Jag som tidigare dömt ut låten måste säga att det är ett bidrag som skiner lite mer än dem andra medelmåtta låtarna. Det kan vara möjligt att den här tar sig till Andra chansen. Lite catchig och lite svängig.

Sucker for love som Pauline bidrar med är så tråkig så att klockorna stannade här hemma. Jag lyssnade men började direkt tänka på något helt annat vilket bevisar låtens tråk-faktor. Vem i hela friden har släppt igenom den här låten?? Vi har ingen love för dig Pauline!

Andreas Johnson som bidrar för fjärde gången i år sjunger We can work it out. Jag vet inte om vi kan Work it out Andreas. Det känns som att jag har hört även den här låten förut. Det låter Andreas över den och jag kan inte för mitt liv förstå varför han sjunger likadana låtar varje gång, han vet ju att det inte funkar..?! Men med lite tur i hatten kan han möjligtvis få sina trogna fans att rösta ihjäl sig så att han dyker upp i Andra chansen..

Kalle Moraeus och Orsa spelmän och min flygande reporter Kix tycker att låten Underbart är underbar och kommer att stega sig rätt in i finalen utan frågetecken. För egen del är jag långt ifrån ett fan till folkmusik, men jag måste erkänna att det är en trallig och trevlig melodi.

Hanna Lindblad försöker manipulera oss med tonerna till Manipulated. Det kan funka, efter pressfoton och andra blaskebilder ser hennes outfit farlig ut. Den kan nog manipulera de flesta i sverige med tre ben. Kan eventuellt tänka mig en andra chans åt den här damen, men den som lever får se.

Nu återstår en dusch och piffning inför Festivalen ikväll. Ska inte visa mig för någon annan men jag vill ju vara fin när favoritprogrammet sänds..


Kommentarer
Postat av: Petra ♥

sv: jag struntade i att övertala honom och sitter nu och kollar på OS! :P



jag har den där manboy på hjärnan nu! :P

2010-02-13 @ 22:22:27
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: dorion

Kolla mina tävlingar i bloggen ;)

2010-02-14 @ 09:47:44
URL: http://daredesign.se
Postat av: Kicko the flying reporter

Jag hade ju helt fel!!! Jävla skitröstare alltså. Fast jag är mest sur för att underbara Kalle inte gick direkt till Globen.

2010-02-15 @ 19:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0