Tre blev nästan två

Pjuh!

Ligger i soffan helt utfläkt och försöker att andas med jämna mellanrum. Först tryckte jag i mig tre (!!) tacos med mjukt bröd till middag och kunde knappt ta mig runt promenadrundan med Taiga. Flåsade som om jag hade sprungit ett marathon. Sen gick hel-halva släkten över till mormor och firade henne med en massa kakor och tårta. Nu känner jag mig mer död än levande med en ölmage som putar ut ovanför byxkanten, inte gulligt någonstans..

Höll på att bli av med hunden på kuppen. Hon ville promt stanna kvar hos mormor och la sig på ställen där jag omöjligt kunde dra fram henne från när vi skulle hem. Hon vek undan blicken när jag ropade på henne och stretade emot när jag drog henne i halsbandet. Men jag vet att hon älskar att vara hos mormor, för Taiga är mormor samma sak som att gå på världens största buffé, hon får alltid en massa godsaker när hon kommer dit. Ibland ligger det redan melon och andra smaskigheter på ett fat när vi kommer över. Så det är inte så konstigt att hon vill stanna i paradiset. Men nu ligger hon nedanför soffan och ser allmänt nöjd ut.

Imorgonbitti ska jag och Em vara tappra och dra iväg till sjukan för att lämna en påse blod var. Fick ett samtal från Blodcentralen tidigare i veckan då de bad mig komma eftersom att jag har blodgruppen som började sina i förråden här i Umeå. Det roliga var att jag och Em redan snackat om att åka dit och lämna så nu passade det ännu bättre. Men eftersom att min kära vän är en upptagen kvinna passade bara den tidiga morgonen. Vi får se hur det går med tanke på mina sovvanor den senaste tiden..

Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0