Willow Tree


Mirakel, Lycka och Tillgivenhet


För ca två år sedan fick jag en födelsedagspresent av min pappa och hans fru. Det var en handsnidad träfigur från Willow tree (den mittersta figuren) som symboliserar Happiness - FREE to sing, laugh, dance.. create!

Med varje figur medföljer nämlign ett budskap som symboliseras av uttrycket i figuren. I torsdags fick jag ytterligare två. Den här gången var det änglar. Den till vänster i bild heter Angel of miracles - Trusting i life's everyday miracles. En ängel som håller i ett ägg som håller på att kläckas och en liten kyckling tittar ut ur skalet. Den ängeln till höger kallas Angel with affection och budskapet är I love our friendship! där håller hon i en kissekatt.

Jag blir helt hänförd när jag inser att de här välsnidade figurerna faktiskt är handgjorda. Att någon kan göra något så precist och flera av varje. Gick in på konstnären Susan Lordis hemsida för Willow Tree och insåg vilket fantastiskt arbete hon gör.

Kika på de andra figurerna och botanisera, nu blir det att börja spara på fler..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0