Sol och godsaker hela dan!

Många blir glada över några veckors ledighet, jag blev mest troligt lika glad när erbjudandet om att få jobba tre veckor längre kom tidigare idag. Känns som att jag får lite mer tid på mig att söka andra jobb samtidigt som erfarenheten byggs på. Kan ju aldrig skada!

Trevligt var det också idag när några byggarbetare stod på en byggställning i höjd med kontorsfönstret med brunbrända bara överkroppar och muskler som fullkomligt sprängde under skinnet. Det kändes som en ynnest att få kika i smyg på grabbarna samtidigt som den goda gräddtårtan från eftermiddagsfikat låg och myste i magen. Det vägde liksom över det där illavarslande samtalet som min telefonsvarare fick ta emot..

Dagen har kortfattat bjudit på godis för mage, öron och ögon. Nu ska övriga kroppen få sig en promenad ute i det inte så välkomna vädret. Vad hände med gassande sol och klarblå himmel?!

Nåja, med goda nyheter så kan jag gott ta emot några regndroppar. Solen lyser iaf på min himmel idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0