Hål i huvet

Tror ni inte att jag höll på att klippa ett fjäderfä ännu en gång när jag var ute med tjänstebilen idag.. som tur var hade den här pippin lite mer fart under vingarna. Det hade varit sjukt avskräckande att ta tjänstebil någon fler gång. Bra i miljötänk, men att cykla till byarna bortom Röbäck hade nog blivit kämpigt. Ingen ren såg jag heller, mest tur för renarna!

Innan jag åkte iväg mot skogen i bilen så var jag hem en sväng för att rasta Taiga. När jag låser upp dörren ser jag tre små burkar stå på köksbordet. Mormors nygräddade pannkakor med sylt och grädde. Lunchen var räddad! Jag har nog den bästaste mormorn i stada, om hon vara visste. Det gjorde hela min dag. Såklart gick jag in och tackade för den goda maten.

Ikväll har jag, nyblivna morsan och bankkvinnan suttit på Mekka och tjatat hål i varandras huvuden. Men vi fick helt enkelt inte nog av varandra så vi bokade in en sushilunch imorgon också. Hoppas bara att Ph kan ta hunden så att jag får smaska i mig lite rå fisk och kallt ris.

Imorgon flyger jag solo på jobbet. Lite skrämmande känns det, men det ska nog gå bra. Chefen försökte trösta mig med några lugnande ord. Jag är lugn, men det finns så mycket mer jag vill veta, jag vet bara inte vad det är ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0