Hjärtsmärta

Idag efter skräplämningen körde jag förbi dagiset där tre små skatungar och en lite större skata skuttade runt. De syntes vara livrädda när jag sakta men säkert försökte köra förbi.

Nu när jag gick förbi samma ställe med Taiga nu på kvällen ser jag en liten ligga under en soptunna och kämpa sig upp på sina två svaga ben. Jag kunde inte släppa tanken på att den säkert var skadad och låg och kämpade för sitt liv. Det gjorde ont i djurvänshjärtat.

Men när jag gick in på djurskyddets hemsida ser jag att man ska lämna dessa djur ifred. Att mamman säkert finns i närheten men inte visar sig. Jag hoppas att detta är fallet och att skatungen repar sig under natten och att ingen elak katt går dit och tar ihjäl den.  Jag försökte hitta en mask som krälat fram i någon välfylld vattenpöl men självklart fanns ingen.. om ändå Lili och Sussie hade varit här!

Det första jag gör imorgonbitti är att gå dit, det kan ni skriva upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0