Sammanfattningsvis..

Sedan jag hittade den där döda skatan under soptunnan har det hänt en del som ni kanske förstår. Det har nämligen dött ännu en skata på vår gata (rimma det kan jag minsann!!). Taiga nosade försiktigt på den en eftermiddag till min stora förskräckelse och nästa gång jag såg den var den omgiven med frukter, blommor, björkris, levande ljus och mynt i olika valörer. Lite som att någon hedrade den lilla skatan. Det måste ha varit i mitten på förra veckan och den ligger fortfarande kvar på trottoaren. Bananen är rutten, skatans öga är uppätet och mynten är borta. Men det var fint så länge det varade..

Har träffat mina kära vänner Noomie och Damoon som kom ända från Uppsala för att göra ett litet gästspel. Vi grillade på Öbacka en kväll förra veckan och hade det riktigt mysigt innan myggen tog över och skapade oreda.

Sen har det varit midsommar. Jisses vilken kväll. Det kräver nästan ett eget litet inlägg med bilder. Men kul hade vi, kanske att en viss fröken hade lite fööör roligt.

Nu är det måndag igen och visste jag inte hur trötthet kändes innan vet jag det definitivt nu. Galet vad trött jag har blivit. Det kanske är åldern, värmen eller jobbet som gör mig helt utslagen på kvällarna. Jag orkar inte ens gå och lägga mig. Det är lite för jobbigt faktiskt.

Och för alla er som plikttroget går in här och läser.. ni är för underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0