Guld och Grönt är skönt!

Fokus-snacket jag medverkade i gick bra. Jag blev lite irriterad på vissa, men som tur är behöver jag inte leva tillsammans med dessa individer. Lite över en timme fick räcka. När kroppen var full av god kanelbulle och kaffe kuskade jag iväg till mamma för att bli bjussad på lite käk.

Lite god mat och ännu godare sällskap gjorde att tiden rusade iväg. Men jag hann virka klart mössan jag började på tidigare idag och nu är det grön-sköna garnet slut. Det här blev resultatet..


Sen kanske du/ni kommer ihåg att jag fick ett fint hjärtformat smycke av min pappa som tidigare varit hans förlovningsring?! Idag fick jag mammas ringar både förlovnings, vigsel och morgongåva-ringen och samtliga sitter nu på två av den högra handens fingrar. Känns ovant och annorlunda. Det ser framför allt annorlunda ut. Mina händer är så korviga och plufsiga att det liksom blir en slags valk när jag rätar ut fingret. Mamma påstår att fingret kommer att formas efter ringarna, och det hoppas jag verkligen för det ser underligt ut just nu. Men det är tjusigt med guldringar!

Nu blir det en varm kopp te och sen hopp i säng. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men det är ju verkligen urtrist nu när OS är slut. Vad ska jag nu roa mig med på kvällarna/nätterna??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0