Tjuvgubbe!

Vad är det för fel på folk?

Förra året kom en granne över som har sin garagevägg mot baksidan av huset jag bor i och frågade om han fick skotta snön från taket ner på mormors tomt. Mormor ville inte verka besvärlig så hon tillät detta. Jag upptäckte senare samma dag hur han skottade ner snö på baksidan och blev helt ursinnig. Men fick då förklarat för mig att det var en överenskommelse mellan dem. Ändå så kunde jag inte släppa tanken på hur bekväm den här gubben är. När han skottar över sin snö på våran baksida så behöver han inte längre tänka på hur den kan påverka hans merarbetet. Men för oss kan det innebära vissa svårigheter som t.ex blöt mark osv.

Nu när det kommit en hel del snö så har jag nästan väntat på att han ska komma över ännu en gång för att fråga om lov att skotta ner snön på vår sida av hans garage. Men den här gången hade vi kommit överens om att inte tillåta honom att göra det eftersom att vi har nog med snö att ta reda på.

Men så idag när jag sitter vid köksbordet så hör jag ett underligt ljud komma från baksidan. Först reagerar jag inte så mycket men när ljudet återkommer och jag ser klumpar av snö komma ner från skyn så hajjar jag till. När jag sedan ser den här gubben skyffla ner sin snö inser jag att han måste ha frågat mormor igen. Men när jag frågar mormor har hon ingen aning om att han skyfflar över snö till oss.

Så jag frågar ännu en gång.. Vad är det för fel på folk? Jag vet iaf en som skulle vilja ta ett allvarligt samtal med den där jävla människan. Hur kan man med gott samvete skotta över snö på någon annans tomt och inte ens be om lov innan?

Jag är så irriterad att lite rök kommer ur öronen. Snacka om att vara helidiot!

Kommentarer
Postat av: Emma

Gud jag hade blivit skogstokig och rusat ut och skrikigt åt gubben!!!

2010-03-04 @ 19:35:39
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0