Åldersvolym

Då hade jag visat mig ute i vimlet och jag måste erkänna att jag saknat umgänget. Men inser samtidigt att jag blivit en gammal fjärt som tycker att volymen på musiken är för hög och att människor borde se sig själv på dansgolvet för det ser förjävla kul ut! Jag älskar när människor dansar som om det inte fanns någon morgondag, vilket dem sent omsider kommer att bli varse om, dock med en dunkande huvudvärk.

Medelåldern ikväll låg lite över våran egen ålder vilket gjorde allt mycket roligare. Jag har aldrig sett så många discodansande 40+:are på samma dansgolv förut och jag vill snart se det igen. En människa som släpper sina hämningar och bara rockar loss är det gladaste jag vet, total lycka.

Det är också superkul att sitta och studera hur människor beter sig när dem är på jakt efter ett ragg. Vi satt oerhört bra till för att hålla koll på ett medelålders killgäng som betedde sig som ungtjurar bland boskap. De höjde på ögonbrynen när tjejer gick förbi och bokstavligt klädde av dem med blicken. Sen att dessa herrar stod som fastgjutade vid bardisken ökade nog inte chanserna till något ragg. Nu lämnade vi stället innan vi fick se om deras blickar gav någon utdelning, men jag tror chanserna var små.

Blev oerhört förvånad när jag såg en kille ur gänget som hade en kortärmad skjorta med en luva på. Den där luvan var inte i samma typ eller färg som skjortan utan såg ut som en luva man har på sin gråa mysdress. Den var dessutom fastsatt i nacken på skjortan med knappar. Och hur vet jag det då? Jo för att en av knapparna inte var knäppt och syntes mer än väl. En mer underlig skjorta får man leta efter och i mitt huvud snurrar ett flertal frågor just nu..

1. Vem designar ett sånt klädesplagg?
2. Vem vill sälja ett sånt klädesplagg?
3. Vem köper en sån skjorta?

Om Ph kom hem med en sån skjorta skulle jag..

1. Fråga om han blivit blind.
2. Be honom att snabbt lämna tillbaka den

Och om han promt vill ha kvar skjortan skulle jag ta bort luvan, klippa den i småbitar och bränna upp bitarna.

Nu vet jag att Ph har bra klädsmak så jag behöver inte oroa mig, men skulle han väldigt snabbt få synfel vet man aldrig.

Sen måste jag kommentera killen i garderoben. Han är säkert väldigt duktig på sitt jobb, men när jag kom och skulle hämta ut min jacka stod det redan 4 personer i kö som ville lämna in sina jackor. Jag väntade ut dessa 4 och när den fjärde killen kommenterade garderobkillens hastighet som var nästintill obefintlig kände jag en lättnad av samtycke. När killen betalat sina 20 kronor hade det tillkommit en tjej som också ville hämta ut sin jacka. Och för att garderobskillen inte skulle ta henne före mig fick killen som just betalat poängtera att jag minsann stått och väntat längst. Jag vill först och främst ge en eloge till den unge herren som påpekade att jag var först och ge ett stort riskorn till killen i garderoben. Han hade 3 personer att hålla koll på och inte ens det klarade han av.. hur ska det gå när det står 20-30 i kö och trängs framför den minimala disken?! Kom igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0