Var försvann mina bebisar?

God Morgon!

Äntligen skiner solen.. som jag har väntat! Det enda negativa är att man ser hur illa städat det är inomhus. Men eftersom att förkylningen har blivit sämre så tänker jag inte svepa runt med någon dammsugare idag. Jag vägrar!

På tal om något helt annat så undrar jag ibland om mina katter är helt normala..? Imorse fick jag mota ut Alfons ur kylskåpet med en gurka. Han hoppar alltid in i kylskåpets nedre regioner och vägrar att komma ut. Och när kylen är fylld med varor är det inte helt lätt att slita ut honom därifrån. När jag äntligen fått ut honom ur kylskåpet attackerar han sin lillasyster. Han är en en typisk storebror som bara vill jävlas! Alice låg och vilade i sängen på klösträdet när han helt plötsligt börjar slå på hennes huvud med tassen och försöker få igång henne.

Det hela slutade med att jag fick sära på syskonen och att Alice fick värsta morgonfrippan och såg helt tufsig ut. Hon förtjänar nog hans slag lite med tanke på hur mycket hon skriker efter könsmogna pojkar. Igår fick jag säga till henne att dem tyvärr inte kan komma in hit, då blev det sju resor värre. Shit vad sur hon blev!


Mini-Alfons på den gamla goda tiden..


Den lilla oskyldiga Alice.. om man ändå kunde backa tiden!

Nu ligger båda monstren och vilar efter bråket. Så skönt med lite lugn och ro här hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0