7 av 10

Sådär, då var första semifinalen avklarad. Jag hade skitroligt där jag satt ensam i soffan. Så vill jag ha det. Ingen som surrar och ska prata om bidragen. Jag vill vara ensam med endast mina tankar och musiken.

Jag tycker att programledarna gjorde ett hyfsat jobb, men den ena bruden, hon med det krulliga håret på skallen tyckte jag viftade lite väl mycket med sina armbågar. Hade hon haft Vitrysslands fjärilsvingar hade hon nog lyft från golvet. Tänk på det nästa semifinal om hon inte blivit tillsagd innan dess, man kan ju bara hoppas.

Är rätt nöjd över att jag hade 7 rätt av 10 möjliga. Några finalister hade jag absolut inte räknat med, men när hela Europa får rösta så kan i stort sett vad som helst hända. Det är ju lite av spänningen med den här tävlingen ändå.

Finalisterna blev alltså..

1. Moldavien
2. Ryssland
3. Serbien
4. Bosnien
5. Belgien
6. Albanien
7. Grekland
8. Portugal
9. Vitryssland
10. Island

De tre finalister jag inte hade tippat har fet text. Och med tanke på att jag har något personligt mot både falsk sång, Portugal och pretentiösa fjärilsvingar med uselt uttal så är det nog mer jag än något annat.

De länder jag hellre hade sett i final var för er som inte orkar scrolla ner och kolla Slovakien, Lettland och Malta. Men jag gråter inga tårar för dessa bidrag, men finns det 10 platser ska dessa fyllas med något. Mina favoriter den här semifinalen var Moldavien med saxofonen, Ryssland med fulsången, Serbien med frisyren, Belgien med singersongwriter-killen och Schlagerdiscodängan Island.

Nu längtar jag bara efter mer, men måste vänta ända tills på Torsdag. Som tur är kan jag fördriva dagarna med att lyssna på låtarna till förbannelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0