Allt kan inte vara roligt tydligen..

Försöker hitta motivation att göra något idag. Vet bara inte vad än. Dagarna ser mer eller mindre likadana ut nu för tiden. Väntar in datumet då jag börjar arbeta (7 Juni) och det närmar sig med stormsteg. Men vad ska jag göra under tiden jag väntar?

Jag vet att det finns en massa saker att göra, men det ska ju vara någorlunda roligt också. Fast i samma sekund som jag skrev meningen så hör jag mammas och pappas ord eka i skallen som jag blev matad med när jag var liten. "Allt kan inte vara roligt hela tiden!" Så jag kanske ska ta tag i oredan i förrådet istället.. suck! Har faktiskt redan hunnit plantera om en blomma och stöka undan i köket. Måste också förbereda inför städningen senare ikväll. Kanske ska städa toaletten eller köket så att städningen ikväll inte blir så utdragen. Skulle vara trevligt att kunna slänga sig i soffan lite tidigare ikväll efter en redig städning.

Idag fick vi veta att tv:n äntligen är lagad och finns att hämta hos reparatören. Nu gäller det bara att hitta något att ställa den på. Får hoppas att det finns någon ledig tid för Ph så att vi kan åka runt och kika på tv-möbler. Så skönt det ska bli att få hem den och kunna se på tv utan att behöva kisa med ögonen. På min lilla tjockteve ser man ju ingenting och dosan börjar göra mig galen. Kan vara brist på fungerande batterier, men jag hävdar att det är dosan som jävlas bara för att vi ska längta ännu mer efter den stora platta härligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0