Att fylla skåp kan vara iskallt

Igår hände det mycket och ingenting på samma gång. Roligt ändå hur man kan fylla en dag med saker som i slutändan inte har så stor betydelse för den enskilde.

Men en milstolpe i samboskapet skedde igår. En händelse som kunde ha slutat ungefär hur som helst. Vi skulle åka och storhandla. Kylskåp och frys ekade tomma och det var nästintill så att brödsmulorna längst ner i brödkorgen såg aptitliga ut.

Vi tog oss dit glada i hågen, en gedigen lista hade skrivits av oss båda för att inte glömma något. Väl där började det ganska bra. Jag tog varken kommandot eller höll tillbaka, jag tog ansvar för vagnen. Denna fylldes med både det ena och det andra. Ibland försvann Ph bland hyllorna och stundtals undrade jag om han hade lämnat mig, men rätt var det var så kom han stånkandes med en drös varor.

Jag som inte är så hemma i just den matvaruaffären kände mig lite vilsen, jag tycker att den är rörig och logiken är obefintlig. Jag måste nog besöka den några gånger till innan jag kan känna mig som hemma. Väl hemma packade vi upp allt och på det stora hela tycker jag att våran första storhandling gick över förväntan.

Note to self: Ta på eller med kläder som värmer, att handla är inte svettigt och kan liknas med ett besök till nordpolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0