En av 7250

När vi gick där bland andra hurtbullar på Blodomloppet så kände man sig lite som en ko på väg till grönbetet. En klaustofobisk person hade fått panikångest och jag var på vippen att börja veva där i startfållan. Folk kan ju för bövelen inte gå normalt. Vissa vaggade fram så att det var omöjligt att gå om och andra stegade på som om det var prispengar på spel.

Jag och morsan hade en bra takt och stundtals hade vi ett glapp både framåt och bakåt, vi började undra om vi luktade jävligt illa eller?! I ärlighetens namn var det hur skönt som helst att slippa trängseln. Det var lite som ett lemmeltåg. Jag kan väl inte påstå att jag upplevde så mycket av naturen, det var knappt så att man såg var vi gick då det var folk precis överallt och ingenstans.

I mål kom vi på en hyfsad tid på ca 50 minuter. Då hade morsan promenixat kissnödig i 5 kilometer och jag hade halva spåret med mig i mål eftersom att gruset envisade sig ner i mina skor. Idag förväntade jag mig lite träningsvärk i lår och vader men jag känner inte ett piss. Måste vara tack vare Taiga.

Såg många hundar i spåret och när vi gick i målområdet såg vi några som hade fått medalj. Så när vi kom hem fick Taiga min medalj runt halsen. Det såg så gulligt ut. Hade inte med mig henne då det inte hade blivit många stopp för att varken lukta eller kissa, för varmt var det också. Bara jobbigt för de stackars djuren. Däremot hade hon älskat fikapåsen som vi picknickade på efteråt.

Sen hämtade vi självklart ut den obligatoriska t-shirten som någon laglös och blind person hade designat. Orange tröja med rött tryck!?! Det var iofs bättre än förra året då den var 80-tals lila med rött (?!) tryck. Men seriöst, varför envisas dem med att välja de fulaste färgerna och mixmatcha dem till förbannelse?

Jag har iaf en fin medalj att skryta med. Den var väldigt tjusig dessutom. Förra året fick dem tydligen en sån där vanlig medalj ni vet, men i år var det loggan i slutet på den rödguldiga bandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0