Favvisar på Arken

Mojjarnas mat var slut och kattsanden i lådan var på gränsen till ingenting, ett besök på Arken Zoo var ett måste. Men eftersom att dem i slutet på den här månaden inte är kattungar längre så var det dags för ett foderbyte, vilket inte är helt lätt i mitt läge. Alice är späd som en räka och Alfons är rund som en go liten bulle, vad ger man då katter som äter ur samma skålar?!

För att råda bot på problemet tog jag med mig katterna till Arken och träffade de härliga tjejerna där. Måste säga att det är en av få zooaffärer där man känner sig så välkommen. Alla i personalen kommer fram och pratar och vill ge sina bästa tips. Riktiga djurvänner, vore nästan en dröm att få jobba där.

Men mig var det ingen som var speciellt intresserad av, det var däremot mojjarna som fick stå i centrum. Det kramades och gosades. Men framför allt fick dem så väldigt många komplimanger om hur snygga dem var. En av tjejerna blev helt kär i Alfons och hans päls, den är tydligen tickad. Vad nu det innebär?! Sen var Alice svans ytterligare ett objekt för hennes kärlek. Så roligt att få visa upp sin lilla spädgris och den stora svulsten och få höra hur fina katter man har. Jag blev riktigt stolt!

Den kära tjejen vägde även mojjarna och det visade sig att det skiljde exakt 3 kilo på katterna. Alfons väger numera 5,6 kg och Alice ynka 2,6. Men dem ville påpeka att Alfons inte är fet, men har tendenser att bli. Så nu är det slut på att kalla honom för tjockis, det är bara elakt!

Nu ska jag skutta till Coop och köpa en liter mjölk för då ska Ph baka sockerkaka har han lovat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0