Gräsänka för ett dygn

Imorse när jag slog upp mina brungröna hörde jag att Ph ännu inte åkt iväg på sitt dygnshajk. Han och några tjejer från klassen ska till Bäcksjön för att hajka som en del i ett projektarbete. Han hade med sig halva bohaget och lite till när han stegade iväg mot uppsamlingsplatsen. Utan kontakt med omvärlden ska dem umgås som del i studien och se hur det påverkar dem som grupp.. eller nåt. Han kommer hur som helst hem imorgon.

Så nu är det bara jag och mina fyrbenta här hemma. Men tro inte att östrogenet flödar för det. Jag har redan skruvat upp den nya toalettpappershållaren som vi köpte igår, vilket anses vara typiskt manligt av någon underlig anledning?! Jag har även fortsatt med tvättandet som påbörjades igår. Nu när man kan passa på att hänga tvätten på tork utomhus så känns det som ett måste att få bort allt som ligger och stinker i tvättkorgen.

Sen ringde morsan nu på förmiddagen och frågade om jag ville hänga med och gå Blodomloppet ikväll. En man på hennes jobb hade fått förhinder och då ingen annan fanns att ta hans plats hos övriga medarbetare blev jag tillfrågad. Har aldrig traskat blodomloppet förut, så det ska bli trevligt. Hoppas bara att det fina vädret håller i sig så att det inte börjar regna som utlovat.

Dags att fläka ut sig i solen och dricka en kopp kaffe.. det enda rätta en dag som denna. Sen ska här hängas tvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0