Mirakel sker

Tidigare i vår berättade jag om mitt enda gröna finger. Jag och växter går inte riktigt ihop. Men nu under tiden när våren blomstrar utomhus så verkar även mina blommor här hemma känna av det.

Mamma upptäckte för några dagar sen att min Klivia ska blomma. Och nu börjar det hända grejer. Jag som aldrig sett den blomma och ändå haft den i nästan 4 år blir ju såklart helt till mig i trasorna. Nu börjar man se vilken färg blommorna har och det är fyra blommor på G, nej för bövelen det är ju sex knoppar nu när jag tittar närmare. Nu hoppas jag bara att turen har vänt för min del på blomfronten..


Hela härligheten


Fint va?!

Och för er som undrar hur det går för mina örter i fönstret på gaveln så kan jag meddela att jag sköter om dem snäppet bättre än allt annat. Nästan så att de blir vattnade oftare än att jag själv tar mig en slurk..


Basilikan grön och frodig


Vackra skapelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0