Ny mark för fröken

Igår snackade jag om blomsterprakt och idag har jag vandrat in på en helt ny arena igen. Jag bakar nämligen matbröd. Ciabatta för att vara exakt.

Tro nu inte att jag gör surdeg från scratch utan det är faktiskt en mjölpåse från affären där man bara tillsätter jäst och vatten. Sen ska degen arbetas med degkrokar. Och tametusan vad länge jag stod och harvade på med elvispen. Men nu väntar jag bara på att degen ska jäsa klart så att jag får baka ut bröden.


I väntans tider..


Min trogna vän Kittyklockan

Visste ni förresten att Ciabatta kommer från Italienskan och betyder toffel?? Den roliga informationen fick jag från Kungsörnens mjölpåse. Så nu sitter jag och funderar ut en fyndig mening på italienska.. det går sådär. Mina språkkunskaper är inte färska direkt.. en sisådär 10 år gamla. Inget att hänga i julgranen precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0