Så lika men ändå olika

Tog mig en promenad till min höggravida schlagervän för att se på Inför Eurovision. Måste säga att jag och juryn inte alls var särskilt överens den här veckan, däremot var jag och min vän väldigt överens. Det brukar höra till ovanligheterna att vi överhuvudtaget gillar samma låtar. Så det var roligt att vi för en gång skull kunde enas mot Svt Juryns underliga omdömen. Dem var faktiskt riktigt långt ifrån min egen bedömning trots att de höll med om att greklands bidrag var en ringsignal..

Så här gick det för er som är intresserade..

(Jag har räknat ut medelvärdet på Svt juryns sammanlagda poäng genom att dividera talet med 5, dvs antalet jurymedlemmar, på varje låt.)

Belgien     
Jag: 4
Svt: 2.6

Malta
Jag: 4
Svt: 3,2

Albanien
Jag: 4
Svt: 3,6

Grekland
Jag: 2
Svt: 2,6

Portugal
Jag: 2
Svt: 3,6

Makedonien
Jag: 2
Svt: 0,6

Vitryssland
Jag: 2
Svt: 2,8

Island
Jag: 4
Svt: 3,2

Och om ni missade Inför Eurovision och gärna vill se programmet så finns det att se på svt.se/melodifestivalen. Klicka på länken så kommer ni dit.

Nu väntar en härligt varm säng och en gnutta sömn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0