Saker vi gör lite bättre..

När karlar ska göra vissa saker kan det te sig lite annorlunda än när vi kvinnor ska göra exakt samma sak.

Jag har alltid tyckt att karlar ser roliga ut när dem ska ta på sig cerat. Dem spänner ihop läpparna, drar ceratet rakt över och smackar ihop russinen till läppar de just spänt ihop. Mycket roligt varje gång! Vi kvinnor gör det åtminstone lite mer sensuellt och avslappnat, det måste sitta i generna på något vis.

En ännu lustigare grej har jag nu lyckats observera ett antal gånger.. när detta mansfolk ska tvätta sitt ansikte. Jag stod lugnt och stilla och skulle guida P genom de tre steg med rengöring, ansiktsvatten och återfuktande creme. Hade jag vetat bättre hade jag förberett mig med cyklop och regnställ, men det är lätt att vara efterklok.

Jag tror att vattnet som skulle träffa av ansiktet mest hamnade utanför tvättstället och på toaväggen. Han mer eller mindre kastade vattnet upp i ansiktet (vilket inte träffade av särskilt bra) och blötte ner exakt varenda kvadratcentimeter av badrummet. Som ni kanske förstår stod jag dubbelvikt av skratt och undrade lite vad han höll på med. När hela proceduren med tvätt/ansiktsvatten/creme var färdig var mannen torr, men allt annat blött inklusive jag själv.

Numera flyr jag fältet när denna procedur ska genomföras och hoppas att han inte ska drunkna av denna enkla ritual.

Det är roligt, ser omständigt och gulligt ut. Man kan ju inte låta bli att älska dessa varelser!

Kommentarer
Postat av: Emma

=) man kan ju inte förvänta sig att de kan allt!

2010-12-01 @ 10:35:33
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0