Inför ESC Del 2

Idag har redan programmet "Inför ESC" passerat i televisionen. Jag hade lite andra åtaganden idag vilket resulterade i att mina recensioner inte hanns med. Men jag har självklart poängsatt och tyckt till om låtarna innan jag såg programmet.

Här kommer mina poäng och åsikter om låtarna 11 - 19 i första semifinalen.

11. Malta (4 poäng)
Glen Vella - One life

Medryckande och catchig låt, jag blir glad. Mina höfter svajar även i sittande ställning och det är positivt. En självklar finalplats om ni frågar mig.

12. San Marino (2 poäng)
Senit - Stand by

Så tråkig att klockorna stannar. Jag vet inte om det här är en låt eller en reklampaus. Det finns inget som berör nånstans i hela kroppen. Trist!

13. Kroatien (2 poäng)
Daria - Celebrate

För det första är hennes engelska uttal förskräckligt och för det andra så är låten intetsägande och konstig. Om man lyssnar på texten blir man ännu mer förvirrad än vad man var när man först såg henne. Ingenting stämmer.

14. Island (4 poäng)
Sjonnis friends - Coming home

Bra gung i låten, jag kan absolut se dessa herrar i finalen. När jag sedan såg programmet "Inför ESC" så fick jag höra att mannen som skulle ha sjungit låten avled just innan tävlingen skulle avgöras och då ställer hans polare upp och framför låten. Fin historia som enligt mig ger sympatier att dem ens orkar framföra låten, bra jobbat grabbar!

15. Ungern (5 poäng)
Kati Wolf - What about my dreams?

Jättebra låt och sångerska! Svängigt och händelserikt. Jag fullkomligt Älskar refrängen och låten får mig att vilja ställa mig på dansgolvet och skaka lite rumpa. Det här kan bli farligt!

16. Portugal (0 poäng)
Homens da luta - Luta é alegria

Men vad är detta? Har ni inte sett bidraget ber jag er att inte göra det. Jag har aldrig varit något fan av Portugals bidrag och det här gav mig ännu mer vatten på min kvarn. Så fruktansvärt dåligt, tala om kisspaus!

17. Litauen (2 poäng)
Evelina Sasenko - Cést ma vie

Tråkigt, dålig låt och en hiskeligt ful klänning. Hon kanske har en bra röst, men varför slänga bort den på det här skräpet?! Skadligt är ordet..

18. Azerbaijan (5 poäng)
Ell & Nikki - Running scared

Det här tippar jag till Topp 5 i finalen. Den här låten kommer att gå varm här hemma. Jag får rysningar och känner eufori när jag hör den. De höga tonerna blandat med svallande kärlekskänslor får mig på knä totalt. Sen att upphovsmännen är svenska som de två föregående bidragen varit i Azerbaijan kanske hjälper en del.. Hejja hejja!

19. Grekland (1 poäng)
Loucas feat. Stereo Mike - Watch my dance

För det första är det här med rap något som vissa länder borde tänka över både en och två gånger. Hur i hela friden bär dem sig åt för att stjälpa så ofantligt mycket?! Den här killen Loucas skulle nog klara sig bättre utan hippetihopparen. När han dessutom står som om han vore en grekisk gud vill jag bara gömma mig bakom skämskudden och hoppas på ljusare tider. Det känns för påklistrat.


Sådär, då var första semifinalen avklarad. Jag kan nu redovisa vilka 10 länder jag tror/hoppas kommer att gå till finalen den 14 Maj.

- Norge
- Armenien
- Turkiet
- Ryssland
- Schweiz
- Finland
- Malta
- Island
- Ungern
- Azerbaijan

Vilka länder är era favvisar?

Kommentarer
Postat av: Asgeirhelene

I searched a long time for such an great article. Thank you very much.

2011-08-01 @ 10:56:47
URL: http://asgeirhelene.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0