i-fodral

Det har varit lite dött angående mitt virkande här ett tag. Men under några månader nu har jag virkat iPhone och iPod fodral. Det har blivit ett antal och två beställningar har kommit in tack vare Peters syster som visar upp sitt illrosa både på jobb och fritid. Tack J!

Igår snodde jag ihop ett till min nya iPod med ett jättefint melerat turkosblått garn med silvertråd. I samma garn fast i annan färg har jag börjat på en filt som är en enda stor mormorsruta. Hur stor filten kommer att bli är ännu oklart, det beror på hur länge jag orkar och hur långt garnet räcker. Än så länge är filten 50x50 cm och jag har två enorma nystan som ligger och väntar.

Så här ser filten ut



Närbild


Ipod fodralet

Visst ser man att det skiftar från ljust till mörkare blå?!

Närbild


Ikväll ska jag sätta igång med en beställning på ett grönt fodral. Ska hämta upp garnet senare under dagen. Och om man är sugen på en liknande så är det bara att hojta till. 100 riksdaler för att skydda sin ögonsten från repor kan det vara värt.. :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0