50 jävla spänn!

Allvarligt!
Ska det svarta guldet kosta 50 kr?!

Jag hade slut på kaffe och gick på Ica Berghem för att fylla på kaffeburken. När jag kommer till kassan hasplar kassörskan ur sig att jag ska betala 50 spänn för ett paket kaffe. Jag höll på att svälja fel och ramla baklänges men betalade glatt och kände hur kaffepaketet hånskrattade åt mig.

Sist jag kollade prislappen på hyllan visade den närmare 45:- 
Inte visste jag att kaffebönorna är utrotningshotade..

Finns det någon världsorganisation man kan stödja för att rädda denna viktiga böna?

Kommentarer
Postat av: Niklas

Bönorna kommer bara att bli dyrare, kineserna har just börjat upptäcka denna dryck och har börjat köpa upp mer och mer bönor.



Sen är väl 50 spänn inte så farligt, du får ju ut 8 liter av ett paket.



50 / 8 = ca 6 kronor litern. Går 8 koppar på en liter = 75 öre / kopp.



Tror nästan jag måste skramla lite silvermynt till dig istället :)



2011-07-05 @ 11:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0