Mums för Yes!

I samma stund som premiären av Allsång på skansen satte igång drog jag mig mot köket. Jag hade bestämt att disken inte skulle få stå tills imorgon. Jag skippade den klämkäcka Måns "Mums mums" Zelmerlöf mot ett minst lika klämkäckt diskmedel och en diskborste.

Från soffan hör jag ropen skalla "Jag har världens bästa flickvän!"

Jag klappar mig själv på huvudet och känner mig duktig. Att diska efter kl 20 på en vardagkväll är nämligen enligt mig helt katastrofalt onödigt och tråkigt. Det är iofs inte särskilt roligt oavsett vilken tid på dygnet, men att stiga upp från det bästa hörnet i soffan och traska bort mot diskberget är över förväntan.

Tråkigt att kvällarna är så korta.. men snart är det läggdags. Endast 60 minuter kvar.. nu gäller det att ta vara på sekundrarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0