SF strikes again

Hej hopp, ni undrar säkert om den här bloggen ligger under jorden numera. Men så är icket fallet. Jag har bara gett er en liten semester från mitt dravvel.

Tänkte uppdatera lite om vad som hänt sedan sist..

* Azerbaijan vann Eurovision song contest och Sverige med Eric Saade kom på en hedersvärd bronsplats.
Mycket roligt då Azer har kämpat i många år för att sno åt sig hela vinsten samtidigt som upphovsmän, koreografer och körsångerskorna var svenska. Så man kan säga att vi både vann och kom trea.

* Jag har börjat mitt nya jobb i Nordmaling som vikarierande LSS handläggare. Vilket innebär att man fattar beslut om ansökta insatser inom just den lagen (LSS - Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Nu under sommaren ska jag även vikariera inom ett annat område vilket kommer att betyda enorm förvirring för min del. Men roligt är det, mycket roligt!

Då det endast gått tre veckor har jag redan upptäckt att min hjärna inte fungerar i dessa lokaler som har nästintill obefintlig luftkonditionering. Vi får helt enkelt se om det gör att jag beslutar om helt fel saker. Hjärnan blir som potatismos vid slutet av dagen, galet!

* Jag har även flyttat till Berghem, vilket jag hade gjort innan men inte rent fysiskt. Men nu är alla saker på plats förutom de saker som ska säljas på loppis. Och det är en hel del saker kan jag meddela. Herregud så mycket rat jag samlat på mig genom åren, vissa saker minns man knappt att man ägt.

* Sen har en mycket ovälkommen åkomma slagit rot i min kropp ännu en gång. Jag vill kalla den SamboFetman. Jag avskyr den mest av allt. Och sen jag köpte gymkort tycker jag att den bara kommit allt starkare, som om den försöker kämpa emot min oregelbundna träning. Jag ser den lite som min största fiende. Men jag hoppas att jag ska kunna bryta mig ur dess grepp så snart som möjligt.

* Jag har även tagit det stora steget och blivit pendlare på riktigt. Jag åker tåg till och från jobbet, vilket fungerar utmärkt. Vädret kan vara en problemkälla vissa dagar. En dag i veckan lämnade jag ett molnfritt Umeå och 25 minuter senare steg jag av i ett mycket regnigt Nordmaling. Jag har ca 20 minuters promenad från stationen till jobbet och räknade snabbt ut att en promenad var helt utesluten. Som tur var kunde jag bli upphämtad av en kollega tillika vän som säkert och torrt kunde ta mig till jobbet. Men nästa gång kanske ingen finns att tillgå.. hur i hela h-vetet gör jag då?

Nåja, nog om det. Vi ska strax på middagsbjudning på Teg hos Peters syster m. familj och imorgon är det min mammas tur att bjussa på middag, även det på Teg. Skönt att slippa tillaga mat varje dag..

Ha en skön helg och en trevlig nationaldag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0