Som ett barn

Jag är varken klokare eller piggare efter nattens sömn. Har ont i hela kroppen, känns lite som om jag är en urvriden trasa. Nu sitter jag på tåget på samma plats jag sitter varje morgon. Bakom eller framför mig brukar det sitta en person som nog tar med sig hela frukostbordet för det smaskas och skedar skrapar i vad som bara kan vara en skål i glas. Än har jag inte lokaliserat hur denna person ser ut, men det är av vikt att veta då mitt morgonhumör är nästintill obeftintligt vid den här tiden och håller på att driva mig till vansinne. Nog om det.. Det regnar ute och jag sitter i regnmundering som blivit lite för tight över låren för att det ska vara bekvämt. Nu kom konduktören som i de flesta fall brukar vara rufsiga i håret och allmänt osnygga. Det känns skönt för min egen del att standarden kl 7 på morgonen inte är skyhög. Man vill ju inte sitta som en säck potatis bland fräsha morötter. Men de slutliga orden: Det luktar prutt! så får jag önska er en trevlig dag! Nu börjar kriget mot mina medpassagerare..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0