Inför ESC Del 3

Här är startordningen för andra semifinalens 13 första bidrag. Vilket är samma som "Inför ESC" tar upp ikväll.

Här har vi Sveriges bidrag så håll en tumme att bidragen suger så vi åtminstone tar oss till final i år!

1. Bosnien Herzegovina
(4 poäng)
Dino Merlin - Love in rewind

En gammal man med skön röst som säkerligen har varit med förr. Med den här egenskrivna låten får han åtminstone mig att gunga med. Hans dans gör det dessutom svårt att inte älska det här. Haha.. hejja Dino!

2. Österrike (2 poäng)
Nadine Beiler - The secret is love

Söt tjej, sångröst har hon.. men det berör ungefär lika mycket som imorse när jag tappade ner smörgåsen med smöret neråt. Tråkigt..

3. Nedeländerna (1 poäng)
3JS - Never alone

Något som 90-talet släpat in. Det räcker inte att stå med flottigt hår och krampaktigt hålla i stativet, det behövs lite mer. Jan Johansen.. rädda den här stackaren från din genre!

4. Belgien (1 poäng)
Witloof Bay - With love baby

A capella-grupp med en beat-boxare. Lite annorlunda än det andra, men det känns mer som en utdragen pausunderhållning. Snark!

5. Slovakien (2 poäng)
TwiiNs - I'm still alive

Alla ungkarlars (och gifta mäns) våta dröm. Två snygga tvillingsystrar i kortkort..
För egen del händer det varken det ena eller det andra när jag hör låten. Var är poplåten jag förväntade mig?

6. Ukraina (2 poäng)
Mika Newton - Angel

Höga förväntningar på Ukraina som år efter år har levererat riktiga Angelica-låtar. Men vad nu då? Jag väntar halva låten på att något ska hända men det känns lite som om en skiva som hackar. Samma sak med en sångerska som känns halvknagglig i rösten.

7. Moldavien (1 poäng)
Zdob si zdub - So lucky

Nu känner jag mig som en gammal kärring, men vad är det här för oväsen?! Stäng av skiten! 3 minuter känns som en evighet..

8. Sverige (5 poäng)
Eric Saade - Popular

För att vara objektiv så klarar sig den här låten inte särskilt långt utan scenframträdandet. Men det är helt klart en häftig show och jag tror att många sydeuropeiska damer gillar den här lilla pojkstjärten. Men självklart får han en fullpoängare!

9. Cypern
(3 poäng)
Christos Mylordos - San aggelos ságapisa

Intressant låt med mystisk grekiska. Inget fantastiskt, men bättre än mycket annat.

10. Bulgarien (3 poäng)
Poli Genova - Na inat

Robyn-feeling, fast några kilo sämre. Hade föredragit en engelsk text. Kan ta sig till final med lite tur..


11. Makedonien (2poäng)
Vlatko Ilievski - Rusinka

Dragspel och försök till trall-rock, är inte det lite väl föråldrat? Jag känner ingenting.

12. Israel (3 poäng)
Dana International - Ding dong

Bara titeln gjorde att jag tyckte att det kändes komiskt då Danas "ding dong" ligger på nån soptipp och skräpar. När jag sen hör låten blir jag lite mer exalterad..

13. Slovenien (2 poäng)
Maja Keuc - No one

Jag vet inte vad jag tycker om det här. Det kan bli bra med hennes röst, texten på engelska och en liten större scen. Lycka till!

På Torsdag blir nästa "Inför ESC" och då ska jag vara bättre förberedd.. Lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0