Ett mysko system

Har länge tampats med min äckelhosta. Idag tänkte jag ta tag i problemet och boka en tid för undersökning. Fick en tid av telefonrösten när personalen skulle ringa upp. De ringer och jag får prata med en kvinna som informerar mig om att jag är skriven på en annan vårdcentral. Jag skiter i henne och förklarar mina symtom och hur länge jag haft dem.

Sen gör hon något som jag helt tappar fattningen av.. hon erbjuder mig att skriva ut en hostmedicin som jag kan hämta ut på närmaste Apotek. Utan någon som helst information om mig, mina övriga mediciner eller vanor så vill hon hipp som happ skriva ut medicin till mig. Får dem göra så?

Jag som mest av allt skulle vilja slippa ett besök på någon vårdcentral köper idén med hull och hår i förhoppning att detta kommer att fungera. Min tidigare erfarenhet att vårdcentralen är usel och kan man med hjälp av ett telefonsamtal få saker utskrivna till en så fine by me. Jag slipper gärna få min dag/mitt humör förstörd..

Har någon av er erfarenhet av den här typen av hjälp?

Lite underligt tycker jag nog att det är.. de vet ju inte ens vem jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0