DHW

Har just sett det nyaste avsnittet av Desperata Hemmafruar. Den här säsongen verkar bli en höjdare.. blir väldigt nyfiken på den nya familjen som flyttat in. De verkar ha många mörka hemligheter. Ser redan fram emot nästa avsnitt!

Ibland brukar jag fundera över vilken av hemmafruarna jag är mest lik..

Bree är pryd, nogrann, fin i kanten men har några mörka hemligheter men och inte alls min stil så hon går bort direkt.

Susan är lite crazy och väldigt klumpig både till kropp och sinne men mest lik mig själv egentligen. Hon är kanske inte den ideala hemmafrun man ser upp till men hon lyckas ändå landa på fötterna i slutändan innan något nytt händer.

Lynette är den smarta och förnuftiga kvinnan med karriären och en bunt ungar på halsen. Att ha fyra barn och ytterligare två på väg är kanske inte idealiskt för en karriärkvinna men med en trogen och bra man vid sin sida tycks hon klara livet galant trots en liten brokig väg. Lite för många ungar för min del, men hennes mentalitet skulle jag vilja ha en del av.

Gabrielle är den utseendefixerade tvåbarnsmamman med märkesklänningar och skor i garderoben. Jag skulle kunna ge min högra arm för hennes kläder och skor, men jag är inte den som orkar tänka på utseendet 24 timmar om dygnet, det är bara för ansträngande. Finns annat här i livet att fokusera på.

Vem av husfruarna skulle ni säga liknar er mest?

Kommentarer
Postat av: em

yep, du är susan. jag kanske är lynette, kanske. svårt där! :P du ska snart få veta varför jag är glad :) ps. det är som kul att vara glad :) jag vill ba smitta av mig!

2009-10-13 @ 10:20:56
URL: http://emmablommi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0