Huvudet i kattlådan

Begrepp som hermeneutik, innehållsanalys, narrativ metod, konfidentialitetskrav och många andra tungvrickare ska jag beblanda mig med under dagen. Ska försöka skriva en hemtenta på 3-4 sidor där jag ska granska bl.a. en avhandlings metod. Jag skrattar inte..

Första frågan av fyra är avklarad. Nu återstår de svåraste av delfrågorna och jag känner bara för att stoppa huvudet i sanden. Tyvärr är allt utomhus stenfruset och det enda som återstår är katternas toalett, så jag överväger att faktiskt ta mig igenom det här myllret av begrepp så att vi får börja på C-uppsatsen nån gång.

Är oerhört peppad på att få komma igång med uppsatsen. Jag tror att vi kommer ha jätteroligt under skrivandets gång jag och min kompanjon, Alexandra. Vi är ett bra team som kompletterar varandra och vågar vara ärliga när det uppstår meningsskiljaktigheter oss emellan. Vi har en bra grund att stå på och eftersom att Alex flyttar till Sthlm efter examen så gör det inget om vi blir spyless på varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0