Så olyckligt slut

Tragiskt det som hände här i stadsdelen igårkväll.

Jag var ute med Taiga på sista kissrundan då jag ser två polisbilar svänga upp mot vägen där olyckan skedde. Min första tanke var att en fest spårat ur eftersom att det är höstlov. När jag ser brandbilen åka samma väg inser jag att det förmodligen skett en bilolycka. Strax därefter kör en ambulans förbi mig och resten är historia.

Man hoppas alltid att det ska vara något minimalt. Att någon kanske ramlat på en isfläck eller att det är något simpelt ungdomsbråk som spårat ur. Den här gången var det något betydligt mer allvarligt. Två unga personer fick sätta livet till och två ligger på sjukhus enligt vk.se.

När jag kom in efter promenaden loggade jag snabbt in mig på datorn för att se om det rapporterats något. Och informationen jag fick då var att det inträffat en bilolycka med flera bilar inblandade. Men med facit i handen så hade kanske vk kunnat vänta med att lägga ut information innan de visste säkert. Imorse när jag klickade mig fram till vk.se så får jag mig en smärre chock när jag läser att två personer omkommit i samband med olyckan.

Tänker direkt på den midsommarafton när vi fick ett dödsbesked där en av våra gamla kamrater omkommit i en liknande olycka. Det kändes som att luften gick ur och man fick anstränga sig för att lägga på ett leende. Det vill jag aldrig mer vara med om.

Fortfarande kan jag tänka tillbaka på den dagen. När vi satt i någons barnrum och fick det tragiska beskedet. Det kändes så overkligt då men så verkligt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0