Umeås skräck!

Ikväll ska dokumentären om Umeås skräck sändas på svt1.
En man som satt skräck i en hel stad. Hagamannen är mer ett begrepp idag än något annat. Den som inte vet vem Hagamannen är kan anses som något obildad i nutidshistoria enligt Umeåborna.

Jag som numera bor på samma gata som hans första offer skördades känns något underligt. Det första offret våldtog han på våran grannes gräsmatta. Tittar jag ut genom mitt vardagsrumsfönster ser jag brottsplatsen.

En man har för evigt gjort att jag aldrig kan möta en man utan att vända mig om för att se om han vänder sig om för att överfalla mig. Jag litar numera inte på en enda okänd människa som jag möter i samhället.

Nu börjar dokumentären..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0