Operation: Gräva fram altanen Del 2

Så här såg alltså altanen ut innan jag satte spaden i arbete. Helt övertäckt av snö.


Sådär, det gick rätt snabbt att få fram en synlig del av altanen. Dessvärre orkar inte min rygg gräva fram hela altanen då den fortfarande gör jävlarns ont. Men efter många svettdroppar och spadtag så fick jag fram en bit som faktiskt går att vistas på.



Stolen ställde jag dit för utsmyckning, men det ser mest bara töntigt ut. Resten av café-setet med bord och ytterligare en stol är övertäckt av snö på andra sidan huset. Jag ska visa er var..



Där Alice står, precis under där står ett förhoppningsvis helt bord och en stol. Just nu är snön helt täckt av is och stenhård så att gräva fram dem grejerna lämnar jag till imorgon eller någon annan dag. Tanken var ju självklart inte att ha bordet under all snö. Men när det började rasa snö från taket tog det inte speciellt lång stund innan det var för sent att gräva fram det.

För att inte göra er helt förvirrade av väderomslagen på bilderna kan jag ju tillägga att bilden på Alice är tagen tidigare i veckan då solen sken som aldrig förr. Idag lämnar vädret mycket att önska, mulet som sjutton och inte en solstråle i sikte. Men det snöar åtminstone inte.

 


Kommentarer
Postat av: fia

haha du är duktig! här snöade det idag men den skrytbara millimetern som snart är borta spelar som ingen roll. Tack för en solig skön lördag!

2010-04-05 @ 14:09:17
URL: http://www.nowatlastiknow.blogspot.com
Postat av: Emma

Gisses vad det är snö - men mysigt blev det när du skottade!

2010-04-06 @ 10:42:31
URL: http://embra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0