Städa städa varje Torsdag

Sitter med arslet parkerat i soffan efter en hård men rättvis städning. Vi har numera infört städdagar på Torsdagar som de flesta andra par jag känner. Man vill ha fint inför helgen och då passar Torsdag utmärkt.

Fast vad kallar man egentligen en rättvis städning? Jag har dammtorkat hela huset, städat köket och dammsugat alla golv utom toaletten som Ph har storstädat och nu moppar han samtliga golv. Jag vet inte om det är mig det är fel på men visst städar killar betydligt långsammare än oss kvinnor? Det ser dessutom väldigt avigt ut när killar för den där moppen fram och tillbaka. Men så länge det blir rent klagar jag inte. Ph får städa hoppandes på styltor om han känner för det så länge det blir gjort, fast det vore nog ytterst otympligt när man ska ner på knäna och skrubba..

Jag vill ha kaffe. Kaffe och en chokladbit och kanske lite bubbelvatten till min törstiga strupe, men golvet i köket är vått vilket betyder att jag måste vänta. Och väntan för min del skapar en ännu törstigare strupe.. Åh måtte han bli klar snart!!!




Kommentarer
Postat av: em

Hos oss är det precis tvärt om. Niklas städar nog både snabbare och bättre än jag :S

2010-04-22 @ 21:22:06
URL: http://emmablommi.blogspot.com
Postat av: ph

lite olika definitionen av att dammtorka var visst, sen blir det lite längre tid då man ska ta reda på resterna

2010-04-22 @ 22:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0