Dagen D

Idag är den dag jag rent officiellt blir en legitimerad socionom. Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att den här dagen skulle komma. För 3½ år sen kändes det som en evighet. Men vatten har runnit under broarna och frusit till is vilket nu har lett till att jag ska piffa till mig och motta ett diplom på scenen av någon nisse på Institutionen för Socialt arbete.

Det känns helt overkligt än så länge, men det kanske klarnar när jag ställer mig i duschen. Vem vet?!
Jag tar självklart med mig mammas kamera och det hela ska förevigas. När jag är gammal och dement kan det vara bra med en liten påminnelse vad som kanske kan vara avgörande för min framtid.

Igår hade jag celebert besök av min fina Em. Jag ville bjuda henne på lite fika eftersom att hon inte har möjligheten att komma ikväll. Det jag inte hade förväntat mig var att hon hade köpt superfina dricksglas åt mig. 8 skönheter som nu står och väntar på att bli diskade i maskinen.

Jag bjussar på en bild.

Wohoooo!
Jag tar examen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0