Jordigt värre

Har varit hemma-duktig idag. Efter att jag varit hos sjukgymnasten svängde jag förbi Plantagen och köpte blomjord och lecakulor. När jag kom hem högg jag tag i omplantering av mina blommor. Det var mer än behövligt, vissa blommor hade växt fast i innerkrukan. Rötterna fick knappt plats längre. Så jag fick fyra nya krukor fulla med blommor och blad utöver de jag hade i början.

Det är inte smärtfritt att plantera om blommor, jorden hamnade exakt överallt. Katterna gjorde inte saken bättre och spred den ännu längre ut i huset än till köket där jag höll till.

Måste erkänna att jag inte är någon blom-människa. Sist jag planterade om blommor var nog i min första lägenhet då jag försökte bli huslig. Men den ambitionen försvann snabbt uppenbarligen. Jag har en förmåga att glömma bort mina blommor. Vattna gör jag sällan vilket har resulterat i att jag bara äger lättskötta blommor. Det är lite ungkarlsvarning i mina fönster med garderobsblommor och svärmorstungor. Men dem överlever åtminstone min misskötsel och det är jag glad över.

Så nu får vi hålla tummarna att blommorna överlever min omplantering..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0