Sista dagen i frihet

Imorgon börjar allvaret med jobb och att stiga upp tidigt på morgnarna. Hur ska det gå? Jag som numera är van att vakna 9 och bara gå runt och dra på dagarna. Jag lär vara trött som en gnu på kvällarna..

Idag däremot har jag (kors i taket) putsat fönster för första gången på egen hand. Men som alltid när jag stöter på patrull i de husliga bestyren så har jag mamma på jourtelefonen. Hon kan för det mesta hjälpa till med allt. Bra tips och råd! Nu vet jag inte om det är mitt kall att putsa fönster direkt för det är en alldeles för noggrann syssla och det krävs precision mellan slafsandet med vatten, skrapor och handdukar. Jag orkar inte harva på tills att det är helt fritt från ränder, det är åtminstone rent nu och man kan se vad som rör sig utanför utan att gissa sig fram.

Men mitt i fönsterputsningen kom Adam förbi med sina föräldrar. Första titten på den lilla krabaten. En mycket belåten sovande pojke i sina bästa år. Det piggade upp det tråkiga med att slafsa och skrapa.

Nu måste jag vänta på att skuggan lägger sig över andra långsidan på huset så att de fönstren som är värst drabbade av smuts och äckel kan putsas. Och medan jag väntar ska jag till sista dejten med min jobbcoach. Det blir tråkigt att inte träffa henne längre, men ännu skönare ska det bli att börja tjäna pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0